dissabte, 12 de maig del 2012



M'he posat a llegir una altra vegada Nosaltres, els valencians amb motiu del 50 aniversari de la publicació d'aquesta obra de Joan Fuster. L'exemplar que veieu el vaig comprar a València el 29 d'abril de 1974. Llavors jo tenia 19 anys gairebé acabats de complir, i pense en la joventut d'avui en dia i en la diferència per les coses que a molts de nosaltres, els valencians, ens preocupen i ens preocupaven ara i aleshores i com està el món ara.
En fi, el cas ben cert és que aquell mateix any vaig començar a estudiar els cursets de valencià per correspondència de Lo Rat Penat amb la gramàtica de Carles Salvador. Serà curiós, si més no, veure quines coses tinc subratllades. Per cert, en una novel·la meua de pròxima aparició, que publica Edicions 96 i que es titula Cendres de Ternils, en un moment donat li faig l'ullet a l'obra de Fuster. Però açò darrer és una simple casualitat amb l'esmentat aniversari.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada