divendres, 14 d’octubre del 2016

El diumenge passat, 9 d'octubre, a Barxeta

A Barxeta el 9 d'octubre passat, amb l'alcalde i la regidora de Cultura

Aquest passat 9 d'octubre ha estat un dia especialment emotiu per a mi. D'entrada vos diré que és, entre altres coses que ens afecten als valencians i valencianes, l'aniversari de la meua boda. Empar i jo hem fet 35 anys de casats. Però és que, a més, el passat diumenge, a Barxeta, vaig tenir el plaer de rebre el Premi de novel·la curta Poble de Barxeta 2016. I això per l'obra Roders, una novel·la de bandolers basada en fets reals. De fet en una nota de l'autor que figura a l'inici pose la següent observació:

«Durant el primer quart del segle XIX al País Valencià hi havia una quadrilla de roders comandats pels barxetans Bernat Bonaventura i els dos germans Escrivà, que actuaven pel territori de l'antiga Governació de Xàtiva, amagant-se sobretot a recer de les serres del Buixcarró i del Mondúver. Aquesta novel·la està basada en les seues malifetes i altres successos reals. I com a prova de tal veracitat és pel que, a peu de pàgina, hi ha transcrits sols una xicoteta mostra dels documents en què es basa i que ja són part de la memòria històrica.»


Com dic, aquesta novel·la està basada en molt gran mesura en fets verídics que vaig tractar en el xicotet estudi titulat Bandolerisme a Barxeta. Bernat i els dos germans Escrivà, producte d'una investigació que vaig fer prèviament a la novel·la i que també va publicar en el seu moment l'Ajuntament de Barxeta. I ara, damunt, he tingut la sort que m'hagen premiat l'obra narrativa. En fi, amics i amigues, aquesta és la novetat que des de fa uns dies vos volia contar. Moderadament desvanit i content que estic ara mateix. I dir-vos també que, teòricament, l'any 2017 serà publicada per Edicions 96.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada