divendres, 28 de juny del 2013

Que passeu un bon estiu

Rafelguaraf fa uns 40 anys
Que passeu un bon estiu, perquè desitjar bones vacances quan tanta gent hi ha a l'atur... com que em sona un poc mal o em dóna un no sé què que no sé explicar ara mateix que estic escrivint aquesta nota. Bé, en tot cas, els que teniu treball, també vos desitge bones vacances. Que passeu tots i totes un estiu poc calorós. Pel que a mi respecta, com altres anys espere passar l'estiu a la meua residència oficial d'estiu; o siga, a la casa dels pares, a Rafelguaraf, amb tota la família, que molt avorrit no estaré. En absolut. A més a més, que tinc molts projectes en marxa. Per una banda estic en la novel·la dels Bandolers, ja sabeu aquella que tracta de les malifetes de Bernat i els dos germans Escrivà, però també en alguna que altra cosa que ja està en marxa i crec que enguany mateix serà una realitat palpable. Per a llegir tinc ara mateix dos llibres: un estudi de Pau Viciano, sí, que a mi em va tot aquest rotllo històric, ja em coneixeu. I estic tornant a llegir Flors a casa, sobretot quan em vull relaxar més profundament, serà com sentir la flaire de les flors del poemari de Maria Josep Escrivà.
I com de costum, ara penge aquesta foto de Rafelguaraf. Calcule que ha de tindre vora quaranta anys. En la foto es veu en primer terme, centrat dalt del poble, l'hort rodat de paret d'el Pouet i la Molineta; en segon terme, un poc desplaçat a la dreta, els Mollons i la casa del Realenc (o Pinar dels Frares). També quasi tocant el poble, cap a l'esquerra, es veu el desaparegut hort de Miquel Martí, i un poc més enllà el Riurau, l'hort de la Bomba, l'hort de Ferreres, l'hort d'Arbona (o de Borrull)... I en el poble encara es veu l'antic depòsit d'aigua potable, i més coses que potser alguns identificaran.

2 comentaris:

  1. Aiaiai..., quin compromís! Espere que les Flors et perfumen i et relaxen, i no que et malven l'estiu. Atenció, que alguna punxa esmolada també tenen, aquelles floretes, eh...? Ara que, coneixent aquella casa vostra de Rafelguaraf, allà dintre només poden passar coses bones. I quin terme, per a passejar quan cau el sol! Que en gaudiu, a consciència!

    ResponElimina
  2. Estic segur que em relaxaran, malgrat que eixes floretes tinguen alguna punxeta, i ja se sap que la punxa quan naix ja punxa, però jo ja estic posat... Que passes un estiu molt agradable i amb bones lectures.

    ResponElimina