diumenge, 28 de maig del 2017

Moltes gràcies, Llutxent!



El passat divendres, dia 26 de maig, vaig tenir el gran plaer d’estar al poble de Llutxent. Més en concret al claustre del convent del Corpus Christi, al Montsant, on presentàrem Terra de frontera. Doncs bé, pel que fa a la quantitat d'assistents a l'acte he de dir que va ser molt positiu. Supose que vindrien al voltant d’una cinquantena de persones en total. De fet, al mitjan matí n’hi havia apuntades unes quaranta per al sopar posterior que va servir el Bar Piscina.



Vull agrair des d’ací als amics Paco Segarra i Yolanda Tudela que ens facilitaren el contacte amb l’Alcalde de Llutxent, Pep Estornell, a qui igualment done les gràcies, així com a la regidora de Cultura, Amparo Blas. I com és natural, també a totes les persones que vingueren. I, com no, a l’actor Josep Valero, de CRIT companyia de teatre, que va fer una magnífica representació d’un monòleg que jo mateix havia preparat per a l’acte.
Valero va interpretar un frare dominic del convent, que fa uns comentaris després que se n’hagen anat els investigadors que estan intentant esclarir el misteri de la novel·la. Finalitzada la seua intervenció, gaudírem d'unes explicacions "magistrals" per part d'un llutxentí il·lustre, que ens informà sobre diversos aspectes de l'església i les obres de rehabilitació que s'han fet, etc. I, finalment, al sopar, gaudírem de la companyia de moltes de les persones que havien vingut.



A més a més, vull deixar constància que em vaig alegrar molt del que vaig veure quant a la rehabilitació del convent, així com d’altres notícies positives que em comentaren tant la regidora de Cultura, l’alcalde i altres amics llutxentins pel que fa a la recuperació del seu patrimoni històric i artístic local. Recuperació del patrimoni que no solament ha d’alegrar els llutxentins i llutxentines, sinó a tots els valencians i valencianes en general.
Ja m’agradaria a mi que a Rafelguaraf, per posar un exemple el cas malaurat de Berfull, que estiguera en condicions semblants a les que vaig veure a Llutxent. Mare de Déu, quina diferència!

Només per apuntar-vos tres coses a veure, vos pose ací unes imatges que he agafat per internet.

Convent dominicà del Corpus Christi

Castell-Palau de la baronia de Llutxent

Castell musulmà de Xiu, a Llutxent


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada