dissabte, 20 d’octubre del 2012

Qüestió de valors

             Acabe d'escoltar per la ràdio que a Catalunya, i no sé si ho diré bé ara a continuació, uns investigadors de l'IVACAT creuen possible aconseguir en un termini d'un any i mig una vacuna per curar o prevenir la sida. En la notícia es diu també que calen uns 3 milions d'euros per finançar les investigacions pertinents. Bé, poc dalt o baix, això és el que m'ha paregut entendre.
       Comentaris que se m'ocorren ara mateix. ¿Serà possible que investigadors d'una malaltia tan greu com aqueixa, hagen de suplicar 3 milions d'euros per trobar una solució a tantes i tantes persones que podrien veure la llum al seu problema de salut? No m'estranyaria gens ni miqueta. En quina mena de país vivim? Doncs en un país on triomfen les coses banals i fer diners d'una forma fàcil i ràpida, un país més bé tercermundista que valora molt més un futbolista que un investigador o científic.
        Per cert, a mi m'agrada el futbol. Però crec que la societat s'ha tornat boja quan justifica que alguns futbolistes cobren barbaritats de diners... mentre hi ha greus problemes en mantenir científics i investigadors, que sols treballen per un sou, amb la finalitat d'aconseguir remeis a malalties i altres problemes de la humanitat sencera. Açò hi ha algú amb un mínim de trellat que ho entenga?

2 comentaris:

  1. Vicent, estem d'acord en el tema,i es podria afegir molt més, encara que jo canviaria el terme país per societat, per dues raons: LA primera perquè conf0rme estan les coses no està clar a quin país el refereixes, a Catalunya independent, a Espanya com a País, o als Països Catalans.
    Fora bromes, la segona es que jo crec que és un mal de la societat en general, des de baix fins a dalt i un problema d'educació, sempre d'educació.
    Una abraçada

    ResponElimina
    Respostes
    1. Doncs sí, en efecte, com tu bé dius, bromes a banda, en referisc a l'àmbit que vulgues: País Valencià, Països Catalans (que jo entenc com un àmbit geogràfic cultural, igual que existeix Hispanoamèrica, etc., més que polític) o al conjunt de l'estat espanyol, perquè a fi de comptes no som tan diferents els uns dels altres que vivim en territori ibèric. I, també, crec com tu que és una qüestió d'educació. Abans de la crisi, quan Zapatero es vantava i deia que Espanya érem la 8 o 9 potència econòmica mundial... jo no parava de preguntar-me si culturalment, en educació, etc. també ho érem. És ben evident que no.

      Elimina