dimarts, 10 d’abril del 2012

La Ribera del Xúquer o la Costera?


I lligant també amb la presentació de La subcomarca de Castelló i les Énoves, ací penge l'article que m'ha publicat el periòdic Levante, edició de La Ribera, en el dia d'avui. Un poc més en concret tracta sobre el tema de la ubicació de la finca del Realenc (el Pinar dels Frares) en la comarca de la Ribera del Xúquer o en la de la Costera. Aquesta darrera que apareix en el dibuix em sembla un absurd. En fi, cada investigador, estudiós, historiador o geògraf farà la ratlla per on crega. Però a mi em sembla més lògic que "geogràficament" el Realenc ha d'entrar en la Ribera. Una altra cosa ben diferent és que si algun dia es tramita una Llei de Comarcalització, supose que la societat ja dirà on vol estar. Perquè pel contrari de l'aspecte geogràfic, des del punt de vista "històric" els pobles de la franja sud de la Ribera del Xúquer formaven part del terme de Xàtiva. A mi, almenys, em passa que sempre he tingut i tinc un sentiment d'estima i fins i tot d'enyor per la ciutat socarrada.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada