dimarts, 27 de novembre del 2012

AVENTURA A TUNÍSIA


Josep Llorens, editor de Tabarca Llibres, ha complit amb la paraula donada i acaba de publicar-me AVENTURA A TUNÍSIA, novel·la que en la primera edició portava per títol AVENTURA AL DESERT (Edicions la Xara). Així es tanca la publicació de les novel·les de la trilogia morisca, que Llorens va dir que em publicaria poc després que el vaig conéixer com a conseqüència d'haver guanyat el premi Ciutat de Torrent de 2003. Així que ja ho sabeu, les obres que conformen la trilogia de temàtica morisca ja està completa a la venda. Supose que la podeu adquirir a les principals llibreries o bé directament a Tabarca Llibres, i, a Rafelguaraf, a la botiga de Salvador Castelló.
He de dir que les tres són reedicions que difereixen mínimament de les obres originals; que ningú es porte a engany. I això és perquè, pel que fa als textos, per a publicar-les en Tabarca, abans les vaig revisar i corregir amb deteniment, fent alguns retocs puntuals, esmenant alguna xicoteta errada, etc., a més de canviar mínimament els títols, i per això és que les considere més adequades. Doncs bé, a propòsit de tot açò, de vegades em pregunte quins títols són els més adequats i fins i tot quines portades m'atrauen més. Quant a les portades les que més m'agraden son Adéu a Berfull en la segona edició (dissenyada per l'artista carcaixentí Pasqual Boqueta); respecte Memòries d'un alamí l'edició de Columna Edicions (reproducció parcial d'un quadre del pintor austríac orientalista Deutsch), i pel que fa a Aventura a Tunísia la d'aquesta edició de Tabarca.
Finalment, vos confesse una cosa que em fa molta il·lusió: veure algun dia publicada la trilogia morisca tota junta, amb tapa dura i incloent uns pocs mapes que ubiquen l'àmbit geogràfic on transcorren els fets. Seria com un llibre de tres parts per ordre cronològic dels contextos històris en què transcorren les històries, i amb els títols que més m'agraden: Memòries d'un alamí, Fàtima de Berfull i Aventura a Tunísia; que és el mateix ordre en què aconselle la seua lectura a tota persona que s'interesse.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada