dimarts, 27 de novembre del 2018

Una obra sobre la nostra parla


Vicent Bataller Grau és un xicot xativí, arquitecte de professió, però apassionat de la filologia, i més en concret de la nostra parla, del valencià meridional que parlem a Xàtiva i a la seua àrea d'influència, entre la qual estan els pobles de les Énoves.
Doncs bé, Vicent va tindre no sé si la fortuna o no, de consultar-me -com sens dubte ho haurà fet amb altres persones- paraules, maneres de dir, etc. I jo sempre, amb molt de gust, li he dit el meu parer i li he fet arribar la meua modesta opinió.
En fi, que vos recomane si podeu que aneu a la presentació, tal com jo mateix faré si puc. O almenys, si vos interessa el tema de la nostra llengua, que compreu l'obra que va estar premiada l'any passat en els premis que convoca l'Ajuntament de Xàtiva.
Per cert, açò em fa memòria d'un altra persona, de qui ara mateix en què estic escrivint aquesta nota no recorde el nom, que sobre un tema molt semblant també em va demanar una certa col·laboració. Col·laboració que va tindre, fins i tot concertant un parell d'entrevistes en ma casa amb dos hòmens de Rafelguaraf: mon "tio" Isidre Martínez i Julián Copoví.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada