dimarts, 22 d’octubre del 2013

Nota prèvia a Acudits, facècies i succeïts (Caràcters ternilencs)

Dibuix de caràcters populars del pintor Josep Estruch













El 12 d'agost de 2013 vaig inicar la publicació al blog d'una sèrie de relats curts que duu per títol Acudits, facècies i succeïts i per subtítol Caràcters ternilencs; subtítol que diu ben clar de què tracten els relats, en estar referit al gentilici de les persones nascudes o residents a Ternils, poble fictici que em vaig inventar en la novel·la Cendres de Ternils.
I al respecte, cal dir que una característica comuna a tots ells és que seran relats curts entre un i dos fulls. En general, primer que res plantejaré l'escenari i els protagonistes, deixant com a últim i a mode de remat una frase que a vegades serà graciosa i altres no tant, però que explica ben a les clares un determinada manera de ser: un caràcter ternilenc.
En alguns casos potser requeriria una certa explicació aqueixa frase final. Però en la mesura possible intentaré evitar-ho, perquè el que m'interessa és descriure uns determinats comportaments. I avance que alguns són poc o gens “políticament correctes” per masclistes, bròfecs, etc. Però és que són així, tal com és la vida. Ja sabem que la realitat supera la ficció, i fins i tot afegiria que sovint la supera amb escreix.
Dir també, finalment, que alguns dels relats els he viscut jo mateix i altres me'ls han contat. En algun cas, al lector o lectora podran resultar-li coneguts per ser acudits, facècies o succeïts que tothom conta com a propis del seu poble, o bé d'un altre poble més o menys pròxim o popular.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada