dissabte, 16 de maig del 2015

Autores i autors carcaixentins

Entre els dies 6 al 14 de maig han tingut lloc a la Biblioteca Pública Municipal les XIII Jornades Literàries de Carcaixent.
El dimecres 6 de maig tingué lloc una conferència titulada Carcaixent literària a càrrec del professor Enric Salom Ramón i Josep Antoni Fluixà, que va ser seguida d'una lectura de textos per part d'algunes autores i autors carcaixentins entre els quals tinc el plaer de ser considerat.
El divendres 8 hi hagué una vetllada literària amb la lectura dramatitzada de l'obra Terentius, de Juanjo Prats, a càrrec d'Àgora Grup de Teatre.
El dimarts 12, una sessió d'experiències didàctiques sobre L'art en primera persona, projecte interdisciplinar de l'IES Arabista Ribera, a càrrec dels professors Alfred Aranda, Pasqual Pastor, Àngels Doménech i Fernando Rodríguez.
I finalment, el dijous 14 va tenir lloc la presentació del poemari Hores ingrates, de Robert Cortell, Premi de Poesia Ibn Jafadja, Ciutat d'Alzira 2014, a càrrec del professor d'Història Econòmica de la UV Salvador Calatayud Giner, amb la participació de Josep Antoni Fluixà, del propi autor i del rapsode David Vidal que va recitar uns poemes.
Per cert, en uns marca-pàgines que feren hi ha una llista de 19 autores i autors, que jo allargaria a 20, perquè el fill de Pasqual Peralt va fer una obra de teatre i no hi figura. També podeu veure en la foto del grup que participàrem en la lectura de textos, que hi ha el qui podríem dir seria el degà del grup, Domènec Canet. Però em vaig adonar que a continuació els més veterans som Vicent Pardo i jo mateix.
I una altra reflexió. Perdoneu-me la immodèstia, però jo crec que quan vaig començar a publicar les primeres obres, és possible que d'una forma o altra també vaig contribuir a animar a altres persones a escriure, que potser es plantejarien "xe, si Vicent escriu i li publiquen... per què no a mi?" En fi, siga com siga, m'alegre de la quantitat de gent que escriu i tenen obra publicada ara mateix a Carcaixent. Perquè, com a mínim, donades les circumstàncies de la societat tan banal en què vivim, és com una flama encesa a Carcaixent i símbol d'un poble que, malgrat tot, encara manté viva la flama de la cultura. Açò darrer, és clar, pel que fa al món de les lletres literàries. Perquè també a Carcaixent hi ha altres aspectes culturals dignes de destacar, com ara Àgora Grup de Tearre, l'Associació Pictòrica, i una quantitat gran de geògrafs, historiadors, economistes, etc., sense dubtes, tots mereixedors també de reconeixement.
Els tres més veterans a l'esquerra de la foto: Domènec Canet, Vicent Pardo i jo mateix

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada